Projektet - flowsceme editing.

Har idag jobbat med ljud till flowsceme.. kan dessvärre inte gå in på detaljer om innehållet..
Igår spelade i alla fall jag och Emilie (Jansson) in ljudet i ljudstudion och sedan satt jag och redigerade det fram till lunchen igår. Eftersom vi hade ett seminarie på eftermiddagen så kunde jag inte fortsätta mellan 13-16. Efter detta tog jag det lugnt resten av dagen.. eller lugnt och lugnt. Jag shoppade, tog en promenad, handlade mat och tvättade.
Idag sitter jag hemma och jobbar i audacity. Det är ett ljudredigeringsprogram precis som protools, fast mycket mindre komplex och allt tycks gå lite snabbare. Dessutom är programmet gratis, vilket för en fattig student är ett stort plus.
Jag såg till att skapa tystnad där det bara är lågljutt brus, ändrade pitchen på min röst, ändrade hastighet/tempo när jag kände att det blev för segt och klippte bort onödigt långa pauser. Jag använde även EQ för att ändra specifika toner. Sedan la jag på ett low pass filter över ljudfilen för att ta bort så mycket brus som möjligt. Jag tonade in vid början för att mjuka upp starten.
Man skulle enkelt kunna säga att jag har höjt kvalitén på inspelningen samt plockat bort felsägningar.
Dock är denna inte synkad med animationen riktigt än. Men jag ska troligtvis kolla på detta tillsammans med animeraren (Jansson) till just denna uppgift efter lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0