Kultur? Är detta verkligen det vi vill visa på?

Sitter här i en studiesal (?) i Linköpings Universitet.
Jag studerar Kulturarvets frågor denna sommar.
Idag fick jag reda på att Motala (min ursprungsort) har gett det kungliga brudparet en gratis klättring i radiomasterna. Vad säger detta om Motalas kultur? Brist på det? Okänt? Jag är inte hundra på om folk generellt sett tänker på radiomaster så fort de tänker på motala. Motala verkstad- ja, Slussar - ja, Vätternrundan- ja, Vättern/Vattenfestivalen - ja, von Platen-ja, Varamon och Bilmuseum- ja. Solfjädersformad stad- ja. Men jag har nog aldrig tänkt över radiomasterna som något kulturarv. Är radiomasterna kulturarv? Hur gamla är de? Hur KÄNDA är de?
http://www.kulturarvostergotland.se/List.aspx?m=332294

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0