Kulturarv? kringla

Sitter här och skriver min examinationsuppgift på sommarkursen.
Kulturarv? Vad är det för något? Frustrerande är det. Frustrerande att det har en så pass stor och odefinierad förklaring. Jag låg och vred och vände igår natt i ett försök att förstå begreppet. En stund kan jag känna att jag förstår det, i nästa stund kan det kännas diffust. Men jag kom fram till en liknelse som hjälper mig i förståelsen av begreppet.
Konst är allting - allting är konst. Den officiella stämpeln för konst utnämns av specifika personer.
Kulturarv är som konst- Kulturarv är allting. Det officiella kulturarvet utnämns av specifika personer som markerar denna med en kringla.

Kommentarer
Postat av: Anna

Skulle klicka på "Gilla" knappen om du hade en ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0