Gratis är gott..

Uttrycket gratis är gott kanske skulle kunna appliceras på fler områden än bara mat.
För vi är ju konsumenter och vi vill gärna att allt ska vara GRATIS, billigt eller värt pengarna om vi ska införskaffa oss något. Men det är inte särskilt troligt att allt kan vara gratis, mat till exempel.. inte hela tiden ialf.
Men ett område som jag tror skulle kunna fungera med denna gratisidé är nog media..
Vi har sett Gratis tidningar, Gratis musik och i några fall även Gratis film.
Allt är GRATIS till kostnaden av reklam.. ? Idealiskt tycker jag! Kanske lite partisk i just denna fråga.. eftersom jag själv är intresserad av reklambranschen och skulle inte ha någonting emot ifall det skapades fler yrken inom området.
Men tänk efter: Gratis film.. som på TV... fast utan TV-licens krav!
Och för dom som inte gillar reklam= köp bort det?
Jag älskar verkligen den här idén.. önskar bara att den appliceras på fler områden, för Gratis är verkligen gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0